يوگای خنده

یوگای خنده یک حرکت رایج و تمرین تنفسی است که هدف آن پرورش شادی، بیرون کشیدن کودک درونی شما و کمک به رهایی از استرس های زندگی روزمره است.
 
 یوگای خندیدن به شما کمک می کند تا از طریق تنفس کنترل شده بهتر استرس را مدیریت کنید. این امکان جذب بیشتر اکسیژن را فراهم می کند، که سیستم عصبی پاراسمپاتیک، سیستم آرامش طبیعی بدن شما را فعال می کند.
یوگای خنده کمک می کند که بزرگسالان با توجه به اینکه در مشکلات و کارهای روزمره زندگی مشغول هستند، یاد بگیرند که چگونه بدون عاملی که سبب شادی یا خنداندن آن ها شود، بدون بهانه شاد بودن و خندیدآگاهانه را یاد بگیرند یا خندیدن بدون محرک می تواند عامل شادی درونی شود به درمان بیماری ها جسمی و ذهنی، و کاهش تنش، استرسها کمک شایانی می کند.
 
یوگای خنده به عنوان درمان بیماری ها
یوگای خنده از آن به عنوان درمانی برای بیماری های جسمی، روانی و معنوی استفاده می شود، زیرا طرفداران بر این باورند که خنده عمدی (شبیه سازی شده) می تواند مزایایی برابر با خنده های خود به خودی (مثلاً خندیدن به یک شوخی) داشته باشد. اگرچه خنده درمانی برای دهه ها مورد استفاده قرار گرفته است، اما یوگای خنده توسط دکتر مادان کاتاریا، یک پزشک خانواده در بمبئی، هند، در سال 1995 کشف شد. و تا به امروز به طرفداران یوگای خنده در جهان افزوده می شود. امروزه نام خنده درمانی را کنار سایر روش‌های طب مکمل مثل موسیقی درمانی، هنردرمانی، رایحه درمانی و… می بینید.
 
با توجه به اینکه خنده مسری است، باعث شده است که در سرتاسر جهان گسترش پیدا کند. حتی طرفداران یوگای خنده ادعا می کنند که استرس و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. 
 
 یادگیری خندیدن بدون بهانه می تواند به شما در مقابله با موقعیت های استرس زا با ترویج خوش بینی و مثبت اندیشی کمک کند. از آنجایی که همیشه نمی توانید برای خنداندن خود به تأثیرات خارجی تکیه کنید، یادگیری خندیدن بدون داشتن بهانه برای خندیدن به تنهایی می تواند ابزار ارزشمندی باشد.
یاد بگیرید که صبحها از خواب بیدار می شوید بدون بهانه بخندید و این یک نوع برنامه منظم صبحگاهی است که برای شروع یک روز کاری انرژی مثبت وشادی بیشتری را جذب می کنید و این خود می تواند یک تمرین ذهنی باشد، که در نتیجه ذهن یاد می گیرد که نباید حتما دلیلی برای خندیدن وجود داشته باشد، بدون بهانه خندیدن را یاد می گیرید. به مرور زمان تاثیرات مثبتی را در زندگیتان شاهدش خواهید بود.
 
به امید آنکه یوگای خنده در ایران گسترش پیدا کند تا به کاهش استرس کمک کند، تا به پرورش ذهن کمک کنیم.
 

Your Shopping cart

Close