با سکوت ذهن انرژی ها را در زندگیمان به درستی هدایت کنیم.

همه چیز انرژی است، من این جمله را واقعا احساس کردم و با این جمله زندگی کردم و معنای واقعی زندگی را با همین جمله کهَ ،”همه چیز انرژی است” احساس نمودم.

با کمک یوگا و مدیتیشن انرژی را به مرور زمان بیشتر درک و احساس کردم، 
متوجه شدم که تمام رفتارها و برخوردها، بازخوردهای من چه خوب یا بد همه انرژی هستند، متوجه شدم که با قضاوت ها و فکر کردن های خودم انرژی را دچار بار منفی و مثبت تبدیل می کنم، پس بهتر است انرژی را بدون قضاوت ناظر باشم تا انرژی هوشمندانه به جریان بیفتد، و فقط با سکوت ذهن ممکن است که انرژی به درستی هدایت شود.
در طی شناخت خودم متوجه شدم که انرژی خوب یا بد وجود ندارد. انرژی شامل نفرت، خشم، شادی، عشق و محبت وغیره است، که می تواند به هرشکلی تبدیل شود ولی مهم انرژی ها هستند که بتوانیم آن ها را در هر شرایطی بدون کنترل کردن، قضاوت کردن و ناظر بودن نسبت به انرژی آزادشان کنیم تا انرژی هوشمندانه و در حالت رهایی در جای درست خود قرار بگیرد.
وقتی انرژی ها مورد قضاوت قرار می گیرند انرژی براساس استنباط ما انسانها منفی یا مثبت می شود، پس بهتر است که انرژی را بدون قضاوت و معنادادن به آن ها رهایشان کنیم تا به بهترین شکل خودش تبدیل شود.
اگر شناخت کافی از انرژی نداشته باشیم و انرژی ها را قضاوت کنیم، انرژی می تواند برای ما رنج آور و همراه با درد باشد، در نتیجه زندگی کردن طاقت فرسا خواهد بود.
 برای شناخت انرژی، شما نیاز دارید که که بتوانید حواس پنجگانه خود را خالصانه و بدون قضاوت تجربه نمایید.
به عنوان مثال: وقتی غذایی را میل می نمایید واقعا طمع غذا را بدون فکر کردن احساس کنید چون فکر کردن مانع می شود که بتوانید خالصانه طمع غذا را احساس کنید، و در واقع شما لحظه حال را هم تجربه نخواهید کرد چون در لحظه حال انرژی بیشتری وجود دارد، در واقع حس چشایی خود را با سکوت ذهن قوی تر خواهید کرد، با هر فکر کردنی شما نمی توانید پنج حواس خود را تجربه و قویتر کنید. بنابراین حواس پنجگانه با سکوت ذهن قوی تر می شود و با قوی کردن حواس به آرامش ذهن و آزاد سازی درست انرژی کمک شایانی خواهید کرد.  
در مرحله سکوت ذهن، انرژی ها قدرت پیدا می کنند و در راه درست و صحیح تری قرار می گیرند و هدایت می شوند، اگر انرژی درست هدایت نشود، باعث رنج و ناراحتی در زندگی افراد خواهد شد.
بنابراین با سکوت ذهن و ناظر بودن بر افکار به طور هوشمندانه انرژی آزاد و رها می شود و مثل یک پازل در جای درست خود قرار می گیرد، و نیازی نیست که انرژی را تحت شعاع خود قرار دهید.
وقتی انرژی با سکوت درونی شما همسو می شود، انرژی به بهترین شکل ممکن مانند آرامش، لذت واقعی، شادی درونی تبدیل خواهد شد. 
 
 

Your Shopping cart

Close